בתוך העולם האלגנטי והמסקרן של הדירה הדיסקרטית

בתוך העולם האלגנטי והמסקרן של הדירה הדיסקרטית

מספר מילים 362

מי שלא מכיר את המושג עשוי להיות מופתע לגלות כי לדירה דיסקרטית, מקום של זנות יוקרתית, יש עבר ארוך ומפואר. בחלקים רבים של העולם, דירות דיסקרטיות עדיין פועלים והאווירה הדיסקרטית והאלגנטית שלהם הפכה אותם לחלק מהמסורת המתמשכת. בעוד ארצות הברית ורוב אירופה ביטלו את המנהג, ישנן עדיין מדינות שבהן ניתן למצוא את הדירה הדיסקרטית, אם כי לעתים קרובות עם הגנות פוליטיות מוגבלות למעורבים.

במשך מאות שנים, בורדו היה מקום אופנתי ואופנתי, ומכוון למעמדות הגבוהים – אלה שיכלו להרשות לעצמם את מחירי השירותים שלה. אווירה זו של עידון התרחבה גם לאופן שבו נוהל הממסד. הניקיון נשמר, הצוות הוכשר בדרך כלל בנימוסים, ושירותים מפוארים שימשו כדי להפוך את האורחים לנוחים ככל האפשר.

למרות שיש אינספור סיפורים על דירות דיסקרטיות בכל רחבי העולם, אחד המפורסמים ביותר הוא וילה מרי, הממוקם בניו אורלינס. על פי הדיווחים, הממסד הזה היה אחד הגדולים באזור, והמינויים והאווירה המדהימים שלו עמדו בהייפ. מעניין לציין כי וילה מרי נוהלה על פי הנהלים של מועדון ג'נטלמנים אקסקלוסיבי לחברים בלבד, כאשר רק לקבועים ניתנה גישה.

המוניטין של וילה מרי נקשר לחברה הגבוהה בניו אורלינס, עד כדי כך שהיא זכתה לכינוי נוסף – סלון אדלפי. הוא נודע באלגנטיות, בעידון ובדיסקרטיות, וקהל לקוחותיו התרחב וכלל דמויות ספרותיות ובני מלוכה. עם זאת, הוא נסגר על ידי הממשל האמריקני לאחר שהוגדר כמטרד ציבורי.

בהתחשב בכך שמדובר בנושא שנוי במחלוקת שלאנשים רבים יש מערכת יחסים איתו, אין זה מפתיע שאמנים רבים לאורך השנים הביעו את דעתם על בורדו ביצירותיהם. מהנבל הפאנקי ב"יהלום גדול כמו הריץ" של פ. סקוט פיצג'רלד ועד לאידיאלים החברתיים האלטרנטיביים שהוצגו ב"L'Assommoir" של זולה, דירות דיסקרטיות ומקומות אחרים של טרנספורמציות וחושניות נחקרו במונחים מוסריים ולא מוסריים כאחד.

למרות חוסר הוודאות של תרבותו, לדירה דיסקרטית יש משיכה אוניברסלית והוא נשאר עטוף בפיתוי של סודות. וילה מרי אולי נעלמה, אבל מפעלים אחרים נשארו. ככל שבני האדם ימשיכו לחקור את הרעיון של קיום מפנק יותר, יבקרו במקומות אלה מתוך סקרנות, ואולי הפעם, קרוב יותר להקשר התרבותי.

הדירות דיסקרטיות של היום בהחלט הרבה פחות מפוארים מאלה של פעם, אבל הם עדיין מציעים הצצה לעולם אלגנטי ומסקרן. למרות שהמוסריות של אורח חיים כזה שנויה במחלוקת, אי אפשר להכחיש את התככים והמסתורין סביב הדירה הדיסקרטית. מהאווירה המפתה שלה ועד למוניטין השערורייתי שלה, פיסת תרבות הדירה הדיסקרטית הזו תישאר ללא ספק מרתקת במשך מאות שנים.

בלוג סקס בנות מסויימות מאמרים נוספים

לחקור את העולם השנוי במחלוקת והזוהר של כוכבות פורנו

מאז הופעתה של הפורנוגרפיה בסוף המאה ה -19, זה היה נושא לוויכוח ומחלוקת. עם עליית האינטרנט במאה ה -21, התעשייה התפוצצה, ואיתה התהילה והמוניטין של כוכבות פורנו. אמנם יש סטיגמה שלילית הקשורה לתעשיית הבידור למבוגרים,…

לחקור את העולם השנוי במחלוקת והזוהר של כוכבות פורנו

לחקור את פנינה נסתרת של ישראל: לגלות את הקסם של רמת גן

במרחק קצר מהמטרופולין השוקק של תל אביב, שוכנת העיר המקסימה רמת גן. לעתים קרובות מאפילה על שכנתה המפורסמת יותר, רמת גן היא פנינה נסתרת של ישראל מחכה להתגלות. עיר תוססת זו היא כור היתוך של…

לחקור את פנינה נסתרת של ישראל: לגלות את הקסם של רמת גן

להלל את העיר התוססת חיפה: פנינת התרבות של ישראל

על מורדות הר הכרמל, המשקיף על הים התיכון הנוצץ, שוכנת העיר חיפה היפהפייה. חיפה, הידועה כעיר השלישית בגודלה בישראל, היא פנינה נסתרת המתהדרת במשמעות תרבותית והיסטורית עשירה, חיים עירוניים תוססים ונוף טבעי מדהים. למרות שהיא…

להלל את העיר התוססת חיפה: פנינת התרבות של ישראל