היתרונות הבריאותיים של יחסי מין

היתרונות הבריאותיים של יחסי מין

מספר מילים 290

מה יכול להיות טוב יותר מחיי מין בריאים? עבור זוגות רבים, התשובה היא כלום. מחקרים מצאו כי לא רק שמין מועיל מספיק עד כדי כך שהוא נחשב לחלק חשוב מהבריאות והרווחה הכללית של האדם, אלא שהוא גם מועיל לבריאות הפיזית והנפשית כאחד. הנה כמה מהיתרונות המפתיעים של יחסי מין.

1. הפגת מתח

כולנו חווים מתח בדרכים שונות ובדרגות שונות, וזה יכול בקלות לגבות מחיר מהגוף שלנו. במהלך יחסי מין, הגוף משחרר אוקסיטוצין ואנדורפינים, הידועים גם בשם הורמוני הנאה. הורמונים אלה ידועים כמפחיתים את רמות הקורטיזול, ההורמון שמשתחרר כאשר אנו מרגישים לחוצים, ובכך מרגיעים את הגוף ומאפשרים רגיעה.

2. ביטחון מוגבר

הנאה מינית היא לא רק פיזית, היא גם נפשית. מחקרים הראו כי אלה המקיימים יחסי מין קבועים יכולים להיות בעלי רמות גבוהות יותר של ביטחון עצמי. במהלך פעולת המין, אנדורפינים משתחררים המקדמים תחושות של אושר. זה, בתורו, מגביר את הביטחון העצמי ואת תחושת החיבור הרגשי בין בני הזוג.

3. חסינות משופרת
ישרא סקס

לא הרבה אנשים מודעים לכך, אבל יחסי מין יכולים גם לספק דחיפה למערכת החיסונית. מתברר שמי שעושה את המעשה על בסיס קבוע יכול להילחם במחלות מסוימות, כמו הצטננות, טוב יותר מאלה שלא. זאת בשל שחרור מוגבר של אימונוגלובולינים וחלבונים מגיבי C.

4. שינה טובה יותר

לבסוף, יתרון גדול של יחסי מין הוא שינה משופרת. הסיבה לכך היא כי פעילות מינית לעתים קרובות מוביל לשחרור של ההורמון מלטונין, אשר מסייע לווסת את מחזור שינה-ערות של הגוף. אז עבור אלה הסובלים מנדודי שינה, סקס יכול להיות דרך מועילה וטבעית מאוד כדי לקבל מנוחת לילה טובה יותר.

קשה להכחיש את היתרונות של יחסי מין. למרות שלעולם אין להשתמש בו כשיטה להימנע או לפתור בעיות או בעיות בסיסיות אמיתיות, חיי מין בריאים אכן יכולים להביא ליתרונות פיזיים ונפשיים חיוביים רבים. זה יכול לעזור להרגיע מתח, להגביר את הביטחון העצמי, לתמוך במערכת החיסון ולהוביל לשנת לילה טובה יותר.

בלוג סקס בנות מסויימות מאמרים נוספים

לחקור את העולם השנוי במחלוקת והזוהר של כוכבות פורנו

מאז הופעתה של הפורנוגרפיה בסוף המאה ה -19, זה היה נושא לוויכוח ומחלוקת. עם עליית האינטרנט במאה ה -21, התעשייה התפוצצה, ואיתה התהילה והמוניטין של כוכבות פורנו. אמנם יש סטיגמה שלילית הקשורה לתעשיית הבידור למבוגרים,…

לחקור את העולם השנוי במחלוקת והזוהר של כוכבות פורנו

לחקור את פנינה נסתרת של ישראל: לגלות את הקסם של רמת גן

במרחק קצר מהמטרופולין השוקק של תל אביב, שוכנת העיר המקסימה רמת גן. לעתים קרובות מאפילה על שכנתה המפורסמת יותר, רמת גן היא פנינה נסתרת של ישראל מחכה להתגלות. עיר תוססת זו היא כור היתוך של…

לחקור את פנינה נסתרת של ישראל: לגלות את הקסם של רמת גן

להלל את העיר התוססת חיפה: פנינת התרבות של ישראל

על מורדות הר הכרמל, המשקיף על הים התיכון הנוצץ, שוכנת העיר חיפה היפהפייה. חיפה, הידועה כעיר השלישית בגודלה בישראל, היא פנינה נסתרת המתהדרת במשמעות תרבותית והיסטורית עשירה, חיים עירוניים תוססים ונוף טבעי מדהים. למרות שהיא…

להלל את העיר התוססת חיפה: פנינת התרבות של ישראל