טנטרה: מדריך לפרקטיקות המזרח הקדום

טנטרה: מדריך לפרקטיקות המזרח הקדום

מספר מילים 569

טנטרה היא מונח גג למגוון תרגולים רוחניים מזרחיים עתיקים שמטרתם להשיג תודעה גבוהה יותר, שליטה פיזית ושחרור רוחני. מקורם בהודו בין 500 לפנה"ס ל 800 לספירה, מנהגים אלה שונו והותאמו על ידי תרבויות ומסורות דתיות שונות הן בהודו והן במערב במשך מאות שנים. במערב, פרקטיקות טנטריות קשורות לעתים קרובות למין ומדיטציה, אבל יש בזה הרבה יותר מזה. מדריך זה מספק סקירה כללית של הנתיבים והפרקטיקות השונות הקשורות לטנטרה ומסביר כיצד ניתן להשתמש בהם כדי לשפר את הרווחה האישית.

באופן כללי, טנטרה היא שילוב של המילים בסנסקריט tan ("להרחיב") ו-trayam ("שחרור"). יחד, שתי המילים מבטאות את המטרה הסופית של הטנטרה, שהיא שחרור באמצעות התרחבות רוחנית ופיזית. טנטרה מבוססת על אמונה בחיבור ההדדי של גוף, נפש ונשמה והרעיון שאנו יכולים לכוון אנרגיה דרך גופנו כאמצעי להגשמה אישית ולגאולה. ישנם מספר נתיבי תרגול עיקריים בטנטרה, כולל חמצון, נשימה מודעת, מדיטציה, תרגולים סגפניים וטקסיים, תנוחות יוגיות ויוגה מינית. ניתן להתאים כל אחד מהתרגולים הללו כך שיתאים למטרותיו של האדם, והמגוון הרחב של התרגולים מציע מגוון של נתיבים להארה אמיתית.

חמצון הוא תרגול של מיקוד תשומת הלב שלך על הנשימה שלך כאמצעי לגשת למצבים נפשיים גבוהים יותר. בעיקרו של דבר, זוהי דרך להשתמש בנשימה שלכם כדי לגשת לרמה שונה של תודעה. במהלך החמצון, המתרגלים מתמקדים בנשימה שלהם ומנסים לווסת אותה, מה שמאפשר לגופם לעבד יותר חמצן תוך סילוק פחמן דו חמצני. תרגול זה גורם לעתים קרובות לתחושה של רוגע, בהירות ואנרגיה מוגברת.

לאחר מכן, יש נשימה מודעת. הכוונה היא לשליטה מודעת בנשימה כדי להגיע למצב הרצוי. זה יכול להיות כל דבר, החל משלווה פנימית ועד ליכולת פיזית, בהתאם למטרה של המתרגל האינדיבידואלי. במהלך נשימה מודעת, המתרגלים יתמקדו בנשימה שלהם וישלטו באופן מודע בקצב, במשך ובעומק של הנשימות. מאמינים כי תרגול זה עוזר למתרגל לשלוט טוב יותר ברגשותיו, לגשת למצבים מנטליים ורגשיים גבוהים יותר, ובסופו של דבר להיות בהרמוניה רבה יותר עם גופו ונפשו.

מדיטציה היא תרגול של השגת מצב נפשי של דממה. במהלך המדיטציה, המתרגלים יושבים ומתמקדים בנשימה שלהם ומנסים לכבות את כל הסחות הדעת. ניתן לעשות זאת ממגוון סיבות, כגון להגיע למצב עמוק יותר של רגיעה, לגשת למצב תודעה גבוה יותר, ולהשיג שליטה על מחשבות ורגשות. באופן כללי, אנשים רבים מתרגלים מדיטציה כדרך להפחית מתח ולתרגל תשומת לב.

פרקטיקות סגפניות וטקסיות הן היבט חשוב נוסף של הטנטרה. אלה כוללים צום, הימנעות מפעילויות או חומרים מסוימים, וטקסים קדושים. תרגול סוג זה של משמעת עוזר למתרגלים לשמור על ראש פתוח וליצור קשרים טובים יותר עם העצמי הפנימי שלהם. על ידי הימנעות מפעילויות או חומרים מסוימים, מתרגלים מסוגלים להישאר במצב של מיקוד ולכן יכולים לגשת לתודעה גבוהה יותר.

תרגול מפתח נוסף בטנטרה הוא יוגה. מדובר בסדרה של תנוחות ותרגילי נשימה שנועדו למתוח ולחזק את הגוף. יוגה יכולה לשמש הן מתחילים והן מתרגלים מנוסים, בהתאם למטרות של הפרט. יוגה עוזרת למתרגלים להיות מכווננים יותר לגופם, להיות גמישים וחזקים יותר, ובסופו של דבר להיות מחוברים יותר לטבע ולאלוהי.

לבסוף, יוגה מינית היא תרגול של שימוש במין ובאנרגיה מינית כאמצעי לשחרור והארה. במהלך תרגולים מיניים, מתרגלים ממקדים את תשומת לבם בתחושות בגופם ולומדים כיצד לשלוט ולכוון את האנרגיה המינית שלהם. פרקטיקות מיניות משולבות לעתים קרובות עם פרקטיקות טנטריות אחרות כגון מדיטציה, נשימה מודעת ויוגה.
www.escortangelina.com

טנטרה היא מסורת מזרחית עתיקה של תרגולים רוחניים ופיזיים שנועדו לעזור למתרגלים להשיג רמה גבוהה יותר של מודעות, שליטה פיזית, ובסופו של דבר, שחרור מוחלט. על ידי שילוב של תרגולים שונים כגון חמצון, נשימה מודעת, מדיטציה, תרגולים סגפניים וטקסיים, תנוחות יוגיות ויוגה מינית, מתרגלים יכולים לגשת למגוון דרכים להארה אמיתית. בסופו של דבר, טנטרה עוסקת במציאת איזון בחייו של האדם ומציאת שלווה פנימית באמצעות הכלים הטבעיים שמגיעים מבפנים.

בלוג סקס בנות מסויימות מאמרים נוספים

לחקור את העולם השנוי במחלוקת והזוהר של כוכבות פורנו

מאז הופעתה של הפורנוגרפיה בסוף המאה ה -19, זה היה נושא לוויכוח ומחלוקת. עם עליית האינטרנט במאה ה -21, התעשייה התפוצצה, ואיתה התהילה והמוניטין של כוכבות פורנו. אמנם יש סטיגמה שלילית הקשורה לתעשיית הבידור למבוגרים,…

לחקור את העולם השנוי במחלוקת והזוהר של כוכבות פורנו

לחקור את פנינה נסתרת של ישראל: לגלות את הקסם של רמת גן

במרחק קצר מהמטרופולין השוקק של תל אביב, שוכנת העיר המקסימה רמת גן. לעתים קרובות מאפילה על שכנתה המפורסמת יותר, רמת גן היא פנינה נסתרת של ישראל מחכה להתגלות. עיר תוססת זו היא כור היתוך של…

לחקור את פנינה נסתרת של ישראל: לגלות את הקסם של רמת גן

להלל את העיר התוססת חיפה: פנינת התרבות של ישראל

על מורדות הר הכרמל, המשקיף על הים התיכון הנוצץ, שוכנת העיר חיפה היפהפייה. חיפה, הידועה כעיר השלישית בגודלה בישראל, היא פנינה נסתרת המתהדרת במשמעות תרבותית והיסטורית עשירה, חיים עירוניים תוססים ונוף טבעי מדהים. למרות שהיא…

להלל את העיר התוססת חיפה: פנינת התרבות של ישראל