תפקוד לקוי של זיקפה: גורם, סימפטומים ואפשרויות טיפול

תפקוד לקוי של זיקפה: גורם, סימפטומים ואפשרויות טיפול

מספר מילים 540

תפקוד לקוי של זיקפה (ED), או אימפוטנציה גברית, הוא מצב שבו גבר אינו מסוגל להשיג ולקיים זקפה מספקת ליחסי מין. ED יכול להיות בגלל סיבה פסיכולוגית פיזית או בסיסית, או שניהם. עם זאת, ללא קשר למה שגורם לבעיות זיקפה, ישנם טיפולים רבים זמינים שעשויים להוכיח הצלחה בשיקום איכות החיים של הגבר.

לפני שתנסה לזהות את הגורם ל- ED, חשוב להבין את תהליך ההשגה והשמירה על זקפה. זקפה היא תוצאה של מספר מערכות בגוף הפועלות יחד. מערכות אלה מושפעות מטריגרים רגשיים ופיזיים. כאשר מתעוררים, רקמות השרירים בפין, הנקראות corpora cavernosa, להירגע ולאפשר לדם לזרום לאזור. הדם גורם לקורפורה cavernosa להתרחב ולהתקשות, ויוצר זקפה. כאשר גבר חווה ED, תהליך השגת הזקפה משתבש.

הגורמים הפיזיים של ED יכולים להשתנות במידה רבה. באופן כללי, עם זאת, הם בדרך כלל נופלים לאחת משתי קטגוריות: תפקוד לקוי של האנדותל או נזק עצבי. במונחים של תפקוד לקוי של האנדותל, סיבה שכיחה היא טרשת עורקים, או התקשות של העורקים. טרשת עורקים מקשה על זרימת דם מספקת לפין, אשר יכולה להתרחש עקב כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה, סוכרת והשמנת יתר. נזק עצבי יכול להיגרם על ידי סוכרת מבוגרים, ניתוח להסרת ערמונית וטראומה באגן או בעמוד השדרה.

עם זאת, גורמים פיזיולוגיים אינם הגורם היחיד ל-ED. סיבות פסיכולוגיות, כגון דיכאון, מתח וחרדה, יכולות גם להפריע ליכולתו של הגבר להשיג ולשמור על זקפה. חוסר איזון הורמונלי, כגון טסטוסטרון נמוך ובעיות בבלוטת התריס, יכול לתרום לבעיות זיקפה גם כן.

בנוסף לגורמים פיזיים אלה, תרופות ושימוש בסמים יכולים גם להיות גורמי סיכון ל- ED. תרופות נפוצות שיכולות לגרום ל- ED כוללות תרופות נוגדות דיכאון, אנטיהיסטמינים ותרופות אנטי פסיכוטיות. בנוסף, סמים כמו מריחואנה, קוקאין והרואין ידועים גם כמפריעים לתפקוד המיני.

על מנת לאבחן ED, רופא בדרך כלל שוקל היבטים פסיכולוגיים ופיזיים של הבעיה. בדיקה גופנית של אזור איברי המין עשויה להיעשות כדי להעריך כל סיבה פיזית, כגון חריגות במערכת כלי הדם או נזק עצבי. כמו כן, בדיקות מעבדה מסוימות יכולות למדוד את כמות הטסטוסטרון, אסטרדיול וכולסטרול בגוף כדי לקבוע אם יש חוסר איזון הורמונלי או מחלת לב הגורמת ל- ED. יתר על כן, הרופא עשוי לרצות לראיין את המטופל על ההיסטוריה המינית, הפסיכולוגית והרפואית שלו, כמו גם רמות הלחץ הנוכחיות שלו, תזונה, והרגלי חיים.

טיפולים עבור ED להשתנות בהתאם מה גורם לזה. עבור אנשים מסוימים, שינויים באורח החיים כגון ירידה במשקל, פעילות גופנית, הפחתת עישון וצריכת אלכוהול, והפחתת מתח עשויים לעזור לשפר את מצבם. בנוסף, גברים עשויים להפיק תועלת מטיפולים כגון פסיכותרפיה או ייעוץ נישואין.

במקרים חמורים יותר של ED, תרופות כגון sildenafil (ויאגרה® ו Revatio®), tadalafil (Cialis®), ו vardenafil (Levitra®) עשוי להיות prescribed. תרופות אלה פועלות על ידי הגברת זרימת הדם לפין ומקלות על השגת זקפה. ויאגרה ו sildenafil נלקחים לפני עיסוק בפעילות מינית; Cialis ו tadalafil לעבוד עד 36 שעות. בנוסף, טיפול בתחליפי טסטוסטרון (TRT) עשוי להוכיח הצלחה במקרים מסוימים.

אם טיפולים אחרים אינם מצליחים, הרופאים עשויים להציע ניתוח. שתלי פין הם סוג של ניתוח שבו מכשיר תותב ממוקם בתוך הפין, ומאפשר לו להיות זקוף. הליך זה מומלץ בדרך כלל לגברים עם ED חמור שלא הגיבו לטיפולים אחרים.

למרות שתפקוד לקוי של זיקפה יכול להיות מטריד וקשה לדון בו, ישנן אפשרויות טיפול רבות זמינות. על ידי טיפול בגורם הבסיסי של ED, בין אם פיזי או פסיכולוגי, גברים רבים מסוגלים לשחזר את איכות חייהם. זו עצה, אם כן, לדון בכל החששות שלך לגבי ED עם רופא. הם יכולים לעזור לקבוע מה עלול לגרום לתסמינים שלך ואת דרך הפעולה הטובה ביותר עבורך.

בלוג סקס בנות מסויימות מאמרים נוספים

לחקור את העולם השנוי במחלוקת והזוהר של כוכבות פורנו

מאז הופעתה של הפורנוגרפיה בסוף המאה ה -19, זה היה נושא לוויכוח ומחלוקת. עם עליית האינטרנט במאה ה -21, התעשייה התפוצצה, ואיתה התהילה והמוניטין של כוכבות פורנו. אמנם יש סטיגמה שלילית הקשורה לתעשיית הבידור למבוגרים,…

לחקור את העולם השנוי במחלוקת והזוהר של כוכבות פורנו

לחקור את פנינה נסתרת של ישראל: לגלות את הקסם של רמת גן

במרחק קצר מהמטרופולין השוקק של תל אביב, שוכנת העיר המקסימה רמת גן. לעתים קרובות מאפילה על שכנתה המפורסמת יותר, רמת גן היא פנינה נסתרת של ישראל מחכה להתגלות. עיר תוססת זו היא כור היתוך של…

לחקור את פנינה נסתרת של ישראל: לגלות את הקסם של רמת גן

להלל את העיר התוססת חיפה: פנינת התרבות של ישראל

על מורדות הר הכרמל, המשקיף על הים התיכון הנוצץ, שוכנת העיר חיפה היפהפייה. חיפה, הידועה כעיר השלישית בגודלה בישראל, היא פנינה נסתרת המתהדרת במשמעות תרבותית והיסטורית עשירה, חיים עירוניים תוססים ונוף טבעי מדהים. למרות שהיא…

להלל את העיר התוססת חיפה: פנינת התרבות של ישראל