ספגטי א-לה פוטנסקה

ספגטי א-לה פוטנסקה

מספר מילים 289

גם אם אינכם דוברים איטלקית, סביר להניח שאתם מבינים למה מכוונת המילה פוטנסקה. זהו מתכון ספגטי אשר תורגם לעברית בתור ”הספגטי של הזונה“ ומסעדות איטלקיות מכובדות, בארץ ובעולם מגישות את המנה הזו.

אז מה בדיוק הקשר בין הספגטי הזה לתעשיית המין?

טוב, ככל הנראה אם יש לכם הערב בילוי בדירות דיסקרטיות בחיפה, כנראה שלא תריחו ריח תבשילים מהמטבח של פסטות איטלקיות, ואם כן אז זה לגמרי במקרה. אבל בכל זאת מדוע מנת ספגטי יוקרתית זכתה לשם הזה?

האגדה מספרת

ישנן גרסאות שונות לסיפור, אחת מהן היא על בחורה איטלקייה אשר אירחה גברים בדירתה. כלומר עסקה במקצוע העתיק בעולם. אך היא שמרה זאת בסוד מבעלה. ומידי יום כאשר בעלה חזר הביתה וציפה לאכול את התבשילים, היא חיפשה משהו מהיר שתוכל לעשות על מנת שבעלה לא יחשוד במה שהיא עשתה כל היום בבית…

גרסה אחרת מספרת שזוהי מנה אותה הכינו הזונות בנאפולי. מכיוון שלא הורשו לצאת מפתח ביתן, הן נדרשו למצוא פתרונות לבישול מהמוצרים שיש בבית, וכך הגו את המתכון.

נכון או לא נכון איננו יודעים, אך המתכון מוגש במסעדות איטלקיות רבות. הוא מבוסס על עגבניות, שמן זית, זיתים, צ‘ילי, צלפים, שום ולפעמים גם אנשובי. ישנן גם גרסאות אחרות המבוססות על ירקות מקופסאות שימורים. הטעם הכללי הוא די מלוח.

אם תרצו לנסות להכין את מנת הספגטי המפורסמת, להלן מתכון פשוט:

לצורך הכנת הרוטב, שימו במחבת שמן זית וכמה שיני שום, עד שהן מתחילת להזהיב. הוסיפו אנשובי קצוץ, צלפים, זיתים וקצת צ‘ילי. ערבבו והמשיכו לחמם במשך דקה נוספת.

לאחר מכן הוסיפו פחית עגבניות מרוסקות וכוס מים. תבלו בפלפל שחור, אורגנו ומלח. לאחר שהכול הגיע לרתיחה, בשלו לעשר דקות נוספות על חום נמוך. הרוטב צריך להיות סמיך, אך אם נראה לכם שהוא מתייבש הוסיפו מעט מים. זהו גם הזמן להתחיל לבשל את הפסטה. וכאשר הכל מוכן הגישו ביחד.

ראיתם כמה שזה פשוט? באמת מתאים לסטראוטיפ של אורח החיים של זונות במאה הקודמת.

בלוג סקס בנות מסויימות מאמרים נוספים

לחקור את העולם השנוי במחלוקת והזוהר של כוכבות פורנו

מאז הופעתה של הפורנוגרפיה בסוף המאה ה -19, זה היה נושא לוויכוח ומחלוקת. עם עליית האינטרנט במאה ה -21, התעשייה התפוצצה, ואיתה התהילה והמוניטין של כוכבות פורנו. אמנם יש סטיגמה שלילית הקשורה לתעשיית הבידור למבוגרים,…

לחקור את העולם השנוי במחלוקת והזוהר של כוכבות פורנו

לחקור את פנינה נסתרת של ישראל: לגלות את הקסם של רמת גן

במרחק קצר מהמטרופולין השוקק של תל אביב, שוכנת העיר המקסימה רמת גן. לעתים קרובות מאפילה על שכנתה המפורסמת יותר, רמת גן היא פנינה נסתרת של ישראל מחכה להתגלות. עיר תוססת זו היא כור היתוך של…

לחקור את פנינה נסתרת של ישראל: לגלות את הקסם של רמת גן

להלל את העיר התוססת חיפה: פנינת התרבות של ישראל

על מורדות הר הכרמל, המשקיף על הים התיכון הנוצץ, שוכנת העיר חיפה היפהפייה. חיפה, הידועה כעיר השלישית בגודלה בישראל, היא פנינה נסתרת המתהדרת במשמעות תרבותית והיסטורית עשירה, חיים עירוניים תוססים ונוף טבעי מדהים. למרות שהיא…

להלל את העיר התוססת חיפה: פנינת התרבות של ישראל